Hírek : Question and Answer Jaime Alguersuarival |
Question and Answer Jaime Alguersuarival
f1-live.hu 2011.02.02. 18:51
„Úgy néz ki elég nehéz lesz alkalmazkodni a KERS-hez és az állítható hátsó szárnyakhoz.”
Mit jelent a 2011-es szezon számodra?
Azt hiszem, ez egy kulcsfontosságú idény lesz számomra. Persze minden szezon fontos, de ez határozottan jelentős számomra, több dolog miatt is. Ez lesz a második teljes idényem a Formula-1-ben, ez lesz a második éve annak, hogy a Toro Rosso saját maga építi az autóit, így együtt lesz teljes a jövőnk. Az én jövőm és a Toro Rosso jövője, mivel célba vettük a versenytársainkat, úgy, mint a Williamst, a Force Indiát és a Saubert. Meg kell harcolnunk velük és előttük kell befejeznünk a bajnokságot.
A KERS-el és az állítható hátsó szárnnyal nagyon elfoglalt leszel a pilótafülkében. Hogyan fogod tudni kezelni az összes új technológiát?
Szerintem a 2011-es szabályokat nem tesztelték, így majd meglátjuk hogyan működnek. Úgy néz ki, elég nehéz lesz alkalmazkodni a KERS-hez és az állítható hátsó szárnyakhoz. Azonban ki kell őket próbálni és majd meglátjuk hogy mennek a dolgok. A KERS-el szerintem nem lesz nehéz dolgunk, mert a verseny előtt, a hétvégén lesz időnk a tanulmányozására, megnézni, hogy hol és hogyan érdemes használni a verseny alatt. Ugyanakkor a hátsó szárnyban nem vagyok biztos. Ez egy kérdőjel mindenki számára, ahogy az összes illesztő program is. 2010-ben az első szárnynál határozottan éreztük a különbséget, pl. az autó egyensúlyánál és ezért a gumi összetételét is megváltoztatta az abroncsgyártó, amikor már túlságosan is kopott a gumi, ez nagy segítség volt. Majd meglátjuk, hogy megy ez a dolog a hátsó szárnynál, ez egy teljesen új dolog mindenki számára.
Egy napon keresztül vezettél Pirelli gumikkal Abu Dhabiban. Milyen változást vársz az új gumibeszállítótól?
Ez a másik nagy kérdőjel mindenki számára – a gumik. Szerintem a Pirelli gumik jól működnek, jó tapasztalataink vannak Abu Dhabiból, az első gumi tesztről. Elégedettek voltunk a gumik teljesítményével. A Bridgestone mindenki számára nagy referencia volt, mert nagy tapasztalattal bírtak a Forma-1-ben. Azt nem igazán tudom megmondani, hogy milyen gyorsak vagy lassúak lesznek az új Pirelli gumik, de eddig úgy tűnik, hogy a teljesítményük nagyon hasonló, így többé-kevésbé minden helyszínen ugyanolyan köridőkre lehet majd számítani.
Azt várod, hogy ezek a változások könnyebbé teszik majd az előzést? Melyik az, ami tényleg tesz is ennek érdekében?
Azt hiszem, hogy a Forma-1 mindig is keresi a lehetőséget az előzésre és tavaly kétségtelen, hogy nem volt könnyű az előttünk lévőt utolérni. Ez mindig is egy nehéz helyzet a Forma-1-ben: mindig nehéz megelőzni egy másik autót, mert ahogy tudsz, mindig nagyon közel fékezel egy kanyarban. Még ha egy autónak meg is van a sebessége az előzéshez, ez soha nem egyszerű. Általában azon gondolkodunk, azt keressük, hogy hol lehetne még jobb az előzési teljesítményünk. Ebben az évben talán könnyebb lesz az előzés, mert a KERS rendszerrel és a határozottan kevesebb leszorító erővel az autón arra kell számítanunk, hogy korábban kell fékeznünk. Ráadásul a mozgatható hátsó szárnyakkal az előzés lehet, hogy könnyebben fog menni.
Idén szembe kell néznünk a Forma-1 történetének leghosszabb szezonjával. Hogyan lehet erre mentálisan és fizikailag felkészülni?
Szerintem általánosságban elmondható, hogy amire a fizikai oldalról szükséged van, az az, hogy fitt legyél a versenyek kezdetére és magán a versenyeken is. 20 nagydíj lesz, ami egy igen hosszú szezont eredményez egy teljesen új helyszínnel, Indiával. Szóval, amire szükséged van az egy jó fizikai kondíció és a nyugalom a rengeteg utazás és kalandok között, amiket szerte a világban megélünk. Nem lesz könnyű és azt gondolom, hogy minden pilóta számára nehéz lesz fenntartani a ritmust a rengeteg utazás, sok helyszín, az időeltolódások és más, ehhez hasonló dolgok miatt. Bár ez a Forma-1-es pilóták fitness-szintjével nem lesz nagy ügy.
Stabilitás – ugyanazok a mérnökök, szerelők és a csapattárs is változatlan. Ez egy hasznos tényező?
Igen, természetesen. Itt arra gondolok, hogy már másfél éve vagyok ugyanazokkal a mérnökökkel, szerelőkkel és a háttérben dolgozó csapattagokkal Faenzában, ez fontos és határozottan a segítségemre lesz ebben a szezonban. Igazán várom az év kezdetét, mert már a csapat is tudja, hogy tőlem mit várhatnak és én is tudom, hogy mire számíthatok a mérnököktől és azoktól az emberektől, akik velem dolgoznak. Szóval, sokra számítok ebben az idényben az autótól és a mérnököktől, valamint a fejlesztési oldalról is.
|