Köszöntünk Magyarország első Jaime Alguersuarival foglalkozó oldalán! Ismerd meg a fiatal és tehetséges spanyol pilótát!
Jó szórakozást kívánnak a szerkesztők:
Gyöngyi&Daphne
Brazil Nagydíj: „Semmit nem látni! Semmit nem látni!”
2009.10.26. 18:49
2009. október. 19.
Sziasztok, kedves barátaim.
Ma a Hilton Morumbiból, Sao Paoloból írok, és amikor ti ezt olvassátok, én már úton leszek Spanyolország felé. Jó híreim vannak számotokra: be tudtam fejezni a Brazil Nagydíjat, és fizikailag is végig bírtam! Három napig vezettem: pénteken, szombaton és vasárnap; és már majdnem 800 km-t teljesítettem az F1-ben.
Elképesztő belegondolni, hogy ez a kaland mindössze 3 hónappal ezelőtt kezdődött Magyarországon. Ebben a három hónapban hét F1-es versenyen vettem részt. Meg kell jegyeznem, hogy még mindig újonc vagyok. A főnököm, Franz Tost mindig mondja nekem, hogy 19 évesen még nem kell elkapkodni.
Elgondolkodtam, mit csinálhatok én igazán jól, mert néhány újságíró máris úgy kezel, mint egy veteránt. És komolyan mondom, ez néha megnevettet.
Bevallom, nem tudtam levakarni a fülig érő mosolyt az arcomról, mikor a Q2-be jutottam Japánban és most Brazíliában is, olyan időjárási viszontagságok között, mint amilyet azelőtt sosem tapasztaltam. Hihetetlen volt, hogy olyanok kerültek mögém a rajtrácson, mint Vettel, Hamilton vagy Kovalainen. Meglepő volt.
Röviden, a Brazil Nagydíj egy nagyszerű lecke volt számomra, nem úgy mint Spa (ahol Grosjean butasága miatt estem ki az első körben), Monza (törött felfüggesztés miatt nem fejeztem be), Szingapúr (fékprobléma) és Japán (itt én hibáztam, de már csak 8 kör volt hátra). Végül befejeztem egy hétvégét a pénteki első szabadedzéstől vasárnap a kockás zászlóig.
Ez talán szerencse volt, hiszen hosszú ideje most a legerősebb az F1 mezőnye, de a csapatom fantasztikus, tele remek emberekkel, elsősorban Franz Tosttal és Giorgio Ascanellivel, akik összerakták ezt a versenyképes autót.
A pénteki edzéseken óvatosan vezettem és 19. lettem, Fisichella volt utánam, és mindössze 7 tized választott el Fernandotól, aki első lett. Képzeljetek el 19 embert 7 tizeden belül! Az F1-ben!
Az időmérő ilyen szörnyű körülmények között és ködben egy horrorfilmhez volt hasonló. Ordítottam a rádión keresztül a mérnökömnek: „Nem látok semmit! Nem látok semmit!” De a lábam nem emeltem el a gázról. Ez mégiscsak az F1!
A Q2-ben a két Toro Rosso nagyon jól ment az esőgumikkal, de egyértelmű volt, hogy a köztes volt a nyerő. A csapattal együtt döntést kellett hoznunk, hogy milyen beállítást választunk a versenyre, és mi az esős mellett döntöttünk. Azt mondták esni fog és ez a trópusi éghajlat még okozhat meglepetéseket. Aztán a végén mégsem esett…
Csak egy körre jutott időm a tervezett kettő helyett, Buemi pedig ment egy 6. leggyorsabb időt. Én megtartottam a 12. helyemet és így maradtam a Q2-ben. Ha a köztes gumi mellett döntök, akkor sem jutottam volna be a Q3-ba.
9 éves korom óta jó barátom a víz. Szeretek esőben vezetni, mert száraz pályán a több ezer km-es tapasztalat egyszerűen eltűnik. Vízben mind az ujjainkra vagyunk bízva, a tapintásunkra és a lábainkra. Különösen 800 lóerővel alattad…
Szóval tudtam, hogy megvan az esélyem a pontokra vasárnap, ha esik. De nem esett. A verseny nem volt könnyű és egyetlen cél lebegett a szemem előtt: hogy megkönnyítsem Vettel dolgát, aki mögülem indult. A bajnoki címen osztozkodtak és én nem akartam alkalmatlankodni ott köztük.
Az első kiállásomnál otthagytam Fisichellát, aki egy kiállással csinálta végig a versenyt és a Sutil/Trulli baleset után a Safety Car mögött mögé kerültem. Túl sok időt veszítettem mögötte és nagyon nehéz volt továbblépni. Az esős beállítással az autó lassabb volt, így az ellenfelek sorra megelőztek. 6 km/h-val voltam lassabb az egyenesben! A leggyorsabb köröm 1:14.861 volt, ami több mint elvárható volt, az én esetemben (a 13. legjobb a 17-ből).
Nem tudom zárni soraimat anélkül, hogy meg ne köszönjem mindenkinek azt a sok üzenetet és részvétnyilvánítást a nagyapám halála okán, akit nagyon szerettem.
Hétvégén befejeződik a versenyzői karrierem a kisebb szériákban. Alcanizben (Motorland) leszek, ahol egy fantasztikus pályán fogok vezetni. A World Series by Renault utolsó futamán az összetettbeli második helyért fogok küzdeni.
Ígérem a legjobb Jaimet fogják látni, akik ott lesznek. Az egész szezonban (9 verseny) egyedül Portimaoban volt tökéletes az autóm, ott nyertem is. Remélem, a Carlin csapat és a mérnököm, James megadja majd a megfelelő autót nekem.
Sziasztok!
Én nagyon szeretem Jaime-t, és annyira aranyos!! Vettel a másik kedvencem, és amikro azt írta, h szeretné segíteni Vettelt, áááá(L)
A lényeg hogy nagyon szeretem..
puszi neked Jaime
meg persze nektek is akik csináljátok az oldalt(K)