Kszntnk Magyarorszg els Jaime Alguersuarival foglalkoz oldaln! Ismerd meg a fiatal s tehetsges spanyol piltt!
J szrakozst kvnnak a szerkesztk:
Gyngyi&Daphne
Isten tudja, hogy nem n vlasztottam ki, mikor debtlok a Forma 1-ben.
Jliusban Helmut Marco (a Red Bull F1 s a Red Bull Junior csapat nagyfnke) kzlte velem, hogy a Magyar Nagydjon bemutatkozhatok.
Hossz ideig, mr nem emlkszem, egy ra volt, vagy tbb, mrlegeltem a dolgot. Be volt tervezve egy F1-es debtls?
Egyrtelmen nem, hiszen jliusban mg csak 19 ves s 3 hnapos voltam. Els vemet tltttem a World Series-ben s prbltam hozzszokni az 500 lers authoz. Kzdttem, hogy a legjobb jonc lehessek s mr az els vben az els hrom kztt vgezhessek. Msrszt, csupn kt tesztet teljestettem egyenes plyn a Red Bull F1-es autjval. Egyetlen kanyar sem volt.
Az els dolog, amit a felkrs utn tettem, hogy felhvtam desapmat s megkrtem, ne ellenkezzen. Minden tren tmogatta az indulsomat. Tbb olyan piltt is ismerek, tbbek kztt Bruno Sennt vagy a bartomat, Dani Clost, akik azt mondtk, semmikppen nem rtak volna al egy szerzdst ilyen krlmnyek kztt. De n megkaptam a lehetsget s egy hnappal korbban mr az iskolt is befejeztem. Nem volt knny. A 2008-2009-es vet repltereken s szllodai szobkban tanultam vgig szerte Eurpban. Ezrt azt mondtam, „Jaime, itt a lehetsg, hogy azt csinld, amirl mindig is lmodtl. Ne szalaszd el”. Ha elbukom, mg mindig ott az egyetem, hogy ms irnyban kezdjek j letet azzal az elgedett rzssel, hogy eljutottam az F1-ig.
Kedves olvas bartaim, 2009. oktber 4., vasrnap, 22:00 ra van Tokiban. A Flower Garden hotel 440-es szobjbl rok, a nyakam s a htam fj s olyasmiket osztok meg veletek, amirl eddig mg nem beszltem. Nos, ma, oktber 4-n, 22:00 rakor itt Tokiban meg vagyok gyzdve afell, hogy helyesen dntttem, amikor elfogadtam Helmut Marco ajnlatt s itt lehetek a Forma 1-ben.
LOMHTVGE A BALESET ELLENRE IS
Szuzukba gy rkeztem, hogy 800 km s 4 nagydj volt a htam mgtt. Magyarorszg ta, Szuzukig kt hnap telt el. Istenem! Mindssze kt hnap.
s valamilyen okbl nem sikerlt 2000 km-t teljesteni. Spaban Grosjean akcija az els krben, Monzban a vlt, Szingaprban a diffzor s a fk…
De azt elmondhatom, hogy Szuzukban mr az els naptl j rzseim voltak. Ezeltt sohasem voltam Szuzukban, leszmtva azt, amikor 2005-ben msodikknt rtem clba az Asia Pacific bajnoksg szuzukai versenym, 15 ves koromban.
A kt pnteki edzs kaotikusra sikerlt az es miatt. Egy a garzsban tlttt ra utn elsknt gurultam a plyra, s az n rdizenetem tjkoztatta az sszes csapatot: „A plya olyan, mint egy nagy foly, s elg veszlyes, de lehet rajta menni.” Automatikusan szlt az sszes mrnk a piltjnak: „Alguersuari azt mondta, lehet menni a plyn. Gyernk!”
rtitek ezt? „Alguersuari azt mondta mehettek…”
Nevetsben trtem ki, mikor mesltk nekem ebd kzben. Ez azt jelentette, hogy n voltam a garancia a vilg legjobb hsz versenyzjnek, holott kt hnapja mg csak Baguette-tel, Walkerrel, Pic-kel, Molinval, stb. kzdttem…
Nagyszer rzs volt. A nap vgn enym volt a 9. leggyorsabb krid, egy tizeddel lemaradva a 7. Fernandotl.
A szombati idmr ksz kosz volt, de soha azeltt nem lveztem annyira a vezetst. Amikor a Red Bull jl megy s Vettel szrnyal, a Toro Rosso is bejut a Q2-be. S megcsinltam! Elrtem az egyik clomat az F1-ben s megkaptam az elismerst az egsz csapattl, hiszen nem vrtuk, hogy ez sikerlni fog idn.
Bocsnatot krek els F1-es plyaelhagysomrt s az ezzel jr krrt. 2007 ta a Formula Renault sorozatban versenyezve, nem szenvedtem el ilyen tkzst autban. A Q3 utn kiosztottak pr bntetst srga zszls szakasz alatt futott leggyorsabb krkrt, ami javtott a pozcimon. 12. hely. Alonso eltt!
A HARCOM FERNANDOVAL: valra vlt lom, NEM LOM
Mind tudjtok, 8 kr volt htra s a 9. helyet birtokoltam msodik, s egyben utols boxkillsom utn, s megtrtnt eddigi karrierem legnagyobb balesete. Kzel 300 km/h-nl elvesztettem az uralmamat az aut felett s tkztem a vdfallal. Bizonyra tl hidegek voltak mg a kerekek, az autm llapota pedig messze volt mg az optimlistl.
Aztn elhagytam a plyakrhzat s a Toro Rosso boxba stltam. Ez volt az eddigi legjobb futamom az F1-ben.
Ktszer sszertnk Fernandoval, de meg akartam elzni t s Nakajimt is, s vgl „megkajltattam” Fernandt. Ez ugyan nem volt a tvben, de eskszm, hogy megcsinltam letem legjobb elzst, egy lendlettel hagytam magam mgtt Nakajimt s Fernandot is.
Fej-fej mellett haladtunk Fernandoval. Mikor a tankols utn visszatrt a plyra, n kvetkeztem… s el rkeztem vissza. Megnyertem a kpzeletbeli csatt.
19 vesen Fernandoval versenyezni, s 47 kr utn eltte lenni… Teljeslt egy lom… amirl sosem mertem lmodni.
Most megyek aludni. De le akartam rni, milyen hatssal volt rm Szuzuka. Elszenvedtem kt balesetet, s sszetrtem egy gpet, mely sok milli eurt r.
szintn bocsnatot krek a szerelimtl s a fnkeimtl. De azt hiszem ez az ra, ha 1000 km utn akarom megtanulni azt, amit igazbl 20.000 km utn kellene.
Ennek ellenre az egyensly szmomra nagyon fontos. Pntektl vasrnapig ugyanolyan egyenl F1-es versenyz voltam, mint a sport legnagyobb sztrjai. Nem lesz knny, de meggrem, nem fogok laztani Sao Pauloban s Abu Dhabiban sem. Egyik plyt sem ismerem, de Szuzuka is j volt szmomra.
Tudjtok, mirt lltottam be Antonio Molina „Soy Minero” cm dalt csenghangnak?