Kszntnk Magyarorszg els Jaime Alguersuarival foglalkoz oldaln! Ismerd meg a fiatal s tehetsges spanyol piltt!
J szrakozst kvnnak a szerkesztk:
Gyngyi&Daphne
Ibizrl rok most, a bartaim, a Buf csald hzbl. Xumeu s Pilar az n ibizai csaldom. Amikor kicsit feltltdtem, s flretehettem a naptrat, a csaldommal Ibizra jttnk s itt maradunk Vincent Buf bartomnl, vagy Xumeu s Pilar hzban.
Tegnap, htfn, november 2-n Barcelonba rkeztem Abu Dhabibl, Frankfurton t, s innen repltem is Ibizra.
Ezton kzlm, hogy valsznleg ez Jaime Alguersuari utols blogbejegyzse a 2009-es F1-es szezonrl.
Pontosan hrom hnappal ezeltt - Istenem, hrom hnap… - elkezddtt szmomra a legelkpzelhetetlenebb kaland, ami maga a valra vlt lom, mely vgigksrte gyerekkoromat a szobm poszterein: Forma-1-es debtls. Jliusban Mr. Helmut Marco, a Red Bull Junior programjnak feje – s fnkm 15 ves korom ta – azt mondta, a Red Bull eldnttte, hogy debtlhatok a Magyar Nagydjon, jlius 26-n. Hozztette: „Beszld meg desapddal, van-e valami ellenvetsetek”.
Felhvtam apmat aki Nmetorszgban tartzkodott. Elmesltem neki, s azt mondta: „Jaime, nem vagy felkszlve. Ez nagy vltst jelent, fizikailag is ennyi ids korban. Nem vagy felkszlve.” – sznetet hagyott, majd folytatta – „Jaime, ez egy des mreg, ami romba dntheti a karriered.”
Nem akartam t tovbb hallgatni, s nyersen azt mondtam: „Ne szllj szembe velem, az istenrt, ne ellenkezz”. Apa rblintott s elfogadta. Kldets vgrehajtva.
Magyarorszg volt az els, s ahogy ti is tudjtok, Abu Dhabi az utols.
Megkrtem a Repsol blog felelst, hogy mellkeljek egy kpet: a legfantasztikusabb kp, a 2009-es F1-es szezon 20 piltjval, az Abu Dhabi vadzrn. Ha esetleg valaki nem ismerne meg, ott vagyok a legfls sorban bal szlen.
Ez a kp azt jelenti, hogy teljestettem a feladatom, teljestettem nyolc F1-es futamot. Soha nem teszteltem, mg minden ellenfelem – Buemi is – korbban teljestett minimum 20,000 km-t.
Mindez ellen kellett kzdenem… s megcsinltam.
Az emberek a Toro Rossonl, Franz Tost csapatfnkkel s Giorgio Ascanelli technikai igazgatval, vgig tmogattak, s szrnyakat adtak nekem. gy rtem, nagyon nehz volt, megtapasztaltam kesersget s magnyt. gy reztem kptelensg vghezvinni amit meggrtem nekik. De minden alkalommal tudtam, hogy n vlasztottam ezt az letet s megkzdttem rte. s valahogy mindig volt valami bels er, ami kpess tett arra, hogy lekzdjem a fizikai nehzsgeket.
Hromszor sikerlt a Q2-be jutni, annak ellenre, hogy Franz Tost azt jsolta, ez idn nem fog sikerlni. Mindezen fell szmomra a legnagyobb lmny a Fernando Alonsoval vvott csatm volt Japnban, mely futam vgl balesettel vgzdtt.
Elmeslem a trtnett az Abu Dhabi esetnek amit mindenki ltott a tvben. Abu Dhabi szvfjdt volt szmomra, de nem azrt amit lttatok. Fernando elment mellettem, n visszaelztem. Kihzdtam, majd vissza a bels oldalra, s akkor mintha eltnt volna egy fokozat. Teltek-mltak a krk, a problma pedig ersdtt, majd vglegesedett. Szltam rdin, hogy a kocsi minden pillanatban elvesztette a tapadst. Azt mondtk ok, de egy kis kommunikcis hiba miatt a boxban errl nem rtesltek.
Mikor megrkeztem, valamikor az alkonyat s a mestersges vilgts kztt, a szerelcsapat nem mutatott letjelet a boxomnl, a sznek viszont ugyanolyanok gy a Red Bullosokra azt hittem, az n csapatom. A tbbit mr tudjtok, az Vettel csapata volt. n visszatrtem a plyra, majd 2 km utn a vlt megadta magt.
Szombat reggel az egyrs trning sorn komoly problmnk akadt a hidraulikus kuplung mkdsvel. A kvalifikcin mindent beleadtam, s vgl bejutottam a Q2-be, az utols pillanatban, a 15. helyen, kitrva ezzel Fernando Alonsot a Renault-val. Harmadik alkalommal kerltem a Q2-be, Franz Tost elzetes jslata ellenre.
Elrulom nektek, hogy egy httel az Abu Dhabi htvge eltt, a msik fnkm, Christian Horner, elkldte nekem az alrt, 2010-re szl meghosszabbtott Toro Rosso szerzdst. Mi szerint jvre is a Toro Rossonl leszek. Ezttal 19 futamra.
Kedves bartok, akik olvasstok a blogot:
A htam mgtt egy Formula Renault 1600 harmadik helyezse, 15 vesen. Formula Renault 2000 Italy s Eurocup, melyekben n voltam a legjobb jonc, 16 vesen. Formula Renault 2000 Winter Series, 4 futam, 4 gyzelem, szintn 16 vesen. Italian Formula Renault 2000, msodik hely, 17 vesen. Brit F3, amit 18 vesen megnyertem. Valamint a Renault World Series, ahol idn a hatodik helyen vgeztem, tovbb 8 F1-es futam.
Jelenleg csak egy dolog van a szvemben: Forma-1
Van egy nagyon nagy hajm, elksrtek egy magval ragad kirndulsra, oda, ahol a nap ragyog?